donderdag 30 april 2020

Drink met mij, Keramos


‘Drink met mij, Keramos’ (cyclus)

1 geboorte / 2 vorming / 3 liefde / 4 verlies van liefde / 5 existentie / 6 stilte / 7 dood

naar werk van An Roovers 






1.


 

Naamloos
trok ik u uit mijn aarde,
in pijn omarmd
als Adams rib.
Getekend met een druppel licht.
Geboren uit een druppel slib.


(cyclus ‘Drink met mij, Keramos’ -  geboorte – bij ‘Untitled’)
 
 


2.



 
Koester kwetsbaar je verlangen
als je vingers strelen langs mijn wang.
Ik zal me bergen in jouw warmte
en beroer mij net zo lang

tot ik
in lijf en ziel verbonden,
in jouw handen één geworden,
uit jouw adem adem vang.


(cyclus ‘Drink met mij, Keramos’ -  vorming – bij zelfportret)



3.



“Ik ga ook die kant op.”,
en nooit opnieuw kwam er een tijd
waarin wij
zij aan zij
lijn aan lijn
niet oneindig evenwijdig zouden zijn.


 (cyclus ‘Drink met mij, Keramos’ -  liefde – bij ‘2 L I N E S’)  



4.


 Twin flame


Bij zonsondergang
zou dat verwoestend brandend vuur
jouw vlam spiegelen aan de mijne.
Geketend aan de rotsen,
gebonden door het lot,
zou ze even snel verdwijnen.

In schemering van vroege nacht
zijn wij eeuwig
gescheiden
lijnen.


(cyclus ‘Drink met mij, Keramos’ -  verlies van liefde – bij ‘2 lignes 2019 (close up)’ )
 




 5.




Mijn existentie relatief
Mijn triviaal bestaan
In die korte tijd
kies ik zelf
waar mijn littekens gaan staan.


 (cyclus ‘Drink met mij, Keramos’ -  existentie  – bij ‘Drawing of 2 lines. Fired’)



6.


Stilte vult leegte
oorverdovend luid.
Op limiet van licht en schaduw,
daar zit jij,
ten voeten uit.


Woordeloos ets ik
jouw stenen lijnen neer.
Vereeuwigd als Venus,
geen heimwee meer, naar

de adem van jouw zucht gevangen op het glas
en hoe mijn woord,
geschilderd op jouw huid,
je laatste liefde was.


(cyclus ‘Drink met mij, Keramos’ -  stilte – bij ‘SILENCE’)

  


7.


Hier.
Twee meter dieper,
waar ik klei geschonken werd,
leg ik je nu neer.
Laat mij je maar bedelven onder zwarte aarde
vanuit mijn gekwetste hand.
De rouwband draag ik voortaan
met me mee in het zwart onder
mijn nagelrand.

 
(cyclus ‘Drink met mij, Keramos’ -  dood – bij ‘One line’)





























 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten